Web Analytics Made
Easy - StatCounter

3 oktober karbonfangst og lagring

Presidenten ønsket 16 medlemmer velkommen med å tenne lys for fred og vennskap. 

Torfinn Torp informerte kort om en ny app for Rotary-medlemmer. Appen inneholder informasjon om medlemskap og møter. Torfinn sender ut en e-post med mer informasjon om dette. 

Kveldens foredragsholder var Øivind Høidalen. Han fortalte kort om sin bakgrunn. Han er utdannet sivil ingeniør i Tyskland og har lang erfaring som teknisk ekspert på sementproduksjon i inn og utland. 

Kveldens tema var hvordan sementindustrien jobber med CO2 fangst. Foredragsholder presenterte tiltak hos Norcems fabrikk i Brevik som har et stort prosjekt på gang. De planlegger omfattende CO2 fangst fra sin fabrikk, fangsten skal lagres langt under havbunn. 
Høidalen snakket også om hvordan man kan jobbe med et personlig, bærekraftig CO2- avtrykk. Til slutt var han kort innom problemstillingen el-bil eller diesel-bil. Å kjøre el-bil er miljø-vennlig, men fremstilling av el-bil batterier er ikke det. 
 
Møtet takket foredragsholder med applaus. Presidenten slukket lysene og ønsket vel hjem

Her er foredraget fra Øivind Høydalen 




 
5. FEB. KAFFEMØTE

15. februar 2018

5. FEB. KAFFEMØTE

Presidenten ønsket velkommen til 25 medlemmer, idet han tente 2 lys: ett for fred og ett for vennskap.

25. juli. - Restaurant Fabian

25. juli 2016

25. juli. - Restaurant Fabian

Hyggelig middagsmøte på Fabian Restaurant & Pannekakeri. Grunnet ferietid og sterk varme møtte bare 10 personer opp.

19. juli 2016

18. juli - sommermøte

Vakkert sommervær. Bare 11 medlemmer møtte opp i lille peisestue. Men det ble rikelig med diskusjoner!

11. juli. Jordbærmøte hos John Solberg

18. juli 2016

11. juli. Jordbærmøte hos John Solberg

Mange hadde møtt opp til dette populære sommermøtet hos Astrid og John. Dette til tross for litt surt og dårlig vær.

27. juni - Halden Rotary klubbs sommeravslutning

27. juni 2016

27. juni - Halden Rotary klubbs sommeravslutning

Til Herregårdskaféen kom etter hvert 24 medlemmer og 3 gjester, samt ektefeller, - til sammen 39 personer. Et nydelig tapas-bord var satt frem, og samtlige spiste og skravelt livelig frem til kl 19.15.

23. mai - foredrag om Østfoldsavisenes fremtid

23. mai 2016

23. mai - foredrag om Østfoldsavisenes fremtid

Visepresidenten ledet kveldens møte som hadde samlet i alt 29 medlemmer, 2 gjester og 3 ledsagere i tillegg til kveldens foredragsholder. Det ble et svært engasjerende foredrag om Østfoldsavisenes fremtid på papir.